نکاتي درباره دور هم بودن و اثرات آن


 

نویسنده:سيد مصطفي صابري




 
حضور در کنار ديگران باعث فرار از استرس، گرفتن انرژي مثبت، تخليه انرژي منفي ناشي از روزمرگي و... مي شود به شرطي که:
۱ - افرادي که دور هم جمع مي شوند مشابهت هايي در سن، علايق، طبقه اجتماعي و... داشته باشند. ۲ - اندک تفاوت ها و اختلاف سليقه ها را به رسميت بشناسند و روي آن تمرکز نکنند. ۳ - در برنامه جمعي نظر همه تأمين شود و افراد گروه از تک روي، تشکيل لابي و... خودداري کنند.
۴ - از رفتارهايي مثل پچ پچ و در گوشي صحبت کردن که موجب رنجش ديگران مي شود خودداري کنيم.
۵ - در برنامه هاي گروهي خلاقيت و نوآوري داشته باشيم و هر هفته در زماني مشخص به مکاني مشخص نرويم. ۶ - متأهل ها براي تفريح نظر همسر خود را ناديده نگيرند و با افرادي که از هر نظر صلاحيت اخلاقي براي رفت و آمد خانوادگي دارند در تعامل باشند. ۷ - کسي را به زور در برنامه شرکت ندهيم تا با بي حوصله بازي جمع را نرنجاند و...
اما چند نکته ديگر که دانستنش به بيشتر لذت بردن از يک برنامه دور همي در منزل، داخل شهر يا بيرون از شهر کمک مي کند:
۸ - نقش ها را تقسيم کنيد. بعضي آدم ها ذاتا مدير هستند، اجازه بدهيد اگر جايي برنامه با گره مواجه شد کسي که همه قبولش دارند با توجه به برآيند نظر گروه تصميم بگيرد از چه مسيري حرکت کنيد، چه بخوريد و... اين که همه يک نفر را قبول داشته باشند از هرج و مرج پيش گيري مي کند. بعضي ها هم خلاق و خوش سليقه هستند، کارهاي ابتکاري را به آن ها بسپاريد. وظيفه شناس ها ومهربان ها هم مخصوص کارهاي تدارکاتي گروه هستند. اما افراد برون گرا با توانايي ارتباط بصري و هيجان بالا مي توانند جمع را سرگرم کنند، يخ جمع را آب کنند و...
۹ - اگر در منزل رفقا دور هم جمع شديد ميزبان را ناديده نگيريد. اگر هم ميزبان هستيد با برنامه ريزي درست و تهيه همه چيز قبل از حضور ميهمان ها سعي کنيد حين ميهماني در دسترس باشيد. بهتر است انجام کارها را طوري پيش بيني کنيد که نيازي به همکاري ميهمان ها نباشد. خلاصه از هر چيزي که باعث مي شود دور هم بودن دچار خلل شود پرهيز کنيد.
۱۰ - هر چه قدر هم بچه هاي ميزبان يا بقيه ميهمان ها توي سر و کله شما زدند به آن ها توهين نکنيد و تربيت آن ها را زير سوال نبريد.
لازم نيست در يک ميهماني که صرفا براي دور هم بودن است نطق قرايي درباره ضرورت توجه به تربيت فرزند ايراد بفرماييد و در حضور جمع يک نفر را با خاک يکسان کنيد.
۱۱ - اگر جمع ويژگي هاي مشترکي دارد که موجب دور هم جمع شدنشان شده بهتر است در چنين برنامه هاي گروهي از بردن همراه خودداري کنيد تا يک دست بودن جمع مخدوش نشود. در عين حال اگر در برنامه اي حضور داشتيد و يک غريبه به اتفاق رفيق تان وارد شد او را به گرمي بپذيريد و طوري رفتار نکنيد که او احساس غريبه بودن داشته باشد.
۱۲ - اگر همسر يا فرزندتان حوصله ماندن در برنامه يا ميهماني را نداشت بهتر است جمع را ترک کنيد اما طوري رفتار نکنيد که ديگران احساس کنند مشتاق رفتن هستيد.
۱۳ - حتما به هر شکل قدردان زحمت هاي کساني باشيد که بيشتر زحمت کشيدند به خصوص ميزبان.
موفق باشيد-
منبع:http://www.khorasannews.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb